Chì hè u vaccinu ChAdOx1 Covid-19 di l'Università di Oxford?

Covidu 19

U vaccinu ChAdOx1 COVID-19 hè un vaccinu sviluppatu da circadori di l'Università di Oxford in partenariatu cù a cumpagnia farmaceutica AstraZeneca. A vacuna usa una versione debilitata di un virus di u friddu cumuni (adenovirus) chì infetta i chimpanzee, chì hè statu mudificatu in modu chì ùn pò micca riplicà in l'omu, è hè stata ingegneria per purtà un pezzu di materiale geneticu da u virus SARS-CoV-2, chì provoca COVID-19.

Quandu a vacuna hè amministrata, entra in e cellule di u corpu è li struisce à pruduce una proteina chì si trova nantu à a superficia di u virus SARS-CoV-2. U sistema immune ricunnosce sta proteina cum'è straniera è munta una risposta immune contru à questu, creendu anticorpi chì ponu prutegge contra infizzioni futuri cù u virus.

A vacuna ChAdOx1 COVID-19 hè stata dimustrata per esse efficace in prucessi clinichi, cù una efficacità generale di circa 70% in a prevenzione di COVID-19 sintomaticu. Hè statu ancu dimustratu per esse sicuru, senza avvenimenti avversi serii rappurtati in i prucessi clinichi. A vacuna hè aduprata in parechji paesi di u mondu, è hè stata appruvata per l'usu d'urgenza da parechje agenzie regulatori, cumprese l'Agenzia Reguladora di i Medicini è i Prodotti Sanitari di u Regnu Unitu (MHRA) è l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS).